Don't Disturb Nerds Forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Don't Disturb Nerds Forum

- Ordet er dit!
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Chrono Trigger DS

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Nishinku
~Senior~
~Senior~
Nishinku


Antal indlæg : 342
Age : 34
Geografisk sted : Dæmning nr.1 sth
Registration date : 07/02/08

Chrono Trigger DS Empty
IndlægEmne: Chrono Trigger DS   Chrono Trigger DS EmptyFre Jul 11, 2008 8:04 pm

Det står nu på Square enix's liste over hvilke ting de vil fremvise, at der kommer en forbedret version af spillet Chrono Trigger, denne gang til Nintendo DS. Grunden til jeg nævner det her er at, den enginen som Square Enix brugte til at lave det originale Chrono Trigger er den engine som RPG Maker er lavet ud fra. Man kan faktisk se i det gamle Chrono Trigger at mange af spritesne er dem de nu bruger som default i RPG maker. Og RPGMaker er jo så også den som School of Death bliver lavet i, Så man kan næsten sige det er samme engine som chrono trigger Razz
Tilbage til toppen Go down
http://www.nishinku.frac.dk
Munkholm
~Redaktør~
~Redaktør~
Munkholm


Antal indlæg : 431
Age : 33
Registration date : 07/02/08

Chrono Trigger DS Empty
IndlægEmne: Sv: Chrono Trigger DS   Chrono Trigger DS EmptyLør Jul 12, 2008 1:06 pm

Hvis det kun er spritesne har det jo ingenting med Enginen at gøre Razz

Men crono trigger var et fedt spil dengang på Snes.. Så det kunne da være fedt nok hvis de lavede et "nyt" af dem
Tilbage til toppen Go down
Nishinku
~Senior~
~Senior~
Nishinku


Antal indlæg : 342
Age : 34
Geografisk sted : Dæmning nr.1 sth
Registration date : 07/02/08

Chrono Trigger DS Empty
IndlægEmne: Sv: Chrono Trigger DS   Chrono Trigger DS EmptyLør Jul 12, 2008 4:12 pm

Fordi spritesne var indbygget i enginen da de lavede chrono, jeg nævner det bare som eksempel...... RPG Maker er en omprogramering af enginen Square Enix lavede til ChronoTrigger, de bruger den samme grund kode.
Tilbage til toppen Go down
http://www.nishinku.frac.dk
Munkholm
~Redaktør~
~Redaktør~
Munkholm


Antal indlæg : 431
Age : 33
Registration date : 07/02/08

Chrono Trigger DS Empty
IndlægEmne: Sv: Chrono Trigger DS   Chrono Trigger DS EmptyLør Jul 12, 2008 7:13 pm

Tror ikke Square Enix brugte Ruby til at lave Crono trigger da det er en ret klam code.. Men hvis du kan bevise anderledes så tager jeg mine ord i mig igen Smile
Tilbage til toppen Go down
Nishinku
~Senior~
~Senior~
Nishinku


Antal indlæg : 342
Age : 34
Geografisk sted : Dæmning nr.1 sth
Registration date : 07/02/08

Chrono Trigger DS Empty
IndlægEmne: Sv: Chrono Trigger DS   Chrono Trigger DS EmptyLør Jul 12, 2008 7:31 pm

-.- "den enginen som Square Enix brugte til at lave det originale Chrono Trigger er den engine som RPG Maker er lavet ud fra"

Den er lavet efter enginen square enix lavede til chronotrigger, (ved godt jeg kom til at sige samme grund kode bagefter) Kan ikke give dig et bevis da der ikke er sagt noget officielt om det, men man kan tydeligt se det i grid opbygningen i enginens og måden den køre på. En af mine venner er spil programør(han arbejder vidst for noget der hedder Dark Era) Han har haft den originale engine til chrono trigger(eller hans lære havde den og lånte den ud til nogle af eleverne da han gik på programerings skole eller whatever det nu kaldes), Og han siger også at engine designet næsten er identisk(Altså opbyggelses måden hvordan man linkede maps styrede behaviors og bygge maps).

Men ok, det er ikke noget der er sagt noget officielt om det kan godt være det bare er et fan rumor der er sagt så mange gange det bare betragtes sandt for jeg har ikke selv set chrono triggers engine, Men det er noget som rigtigt mange siger også baseret på at Final Fantasy 5's engine ligner meget det første RPG Maker så det kan ligne at RPG maker generalt låner meget fra Square Enix....
Tilbage til toppen Go down
http://www.nishinku.frac.dk
Munkholm
~Redaktør~
~Redaktør~
Munkholm


Antal indlæg : 431
Age : 33
Registration date : 07/02/08

Chrono Trigger DS Empty
IndlægEmne: Sv: Chrono Trigger DS   Chrono Trigger DS EmptyTors Jul 17, 2008 6:35 pm

Nishinku skrev:
(ved godt jeg kom til at sige samme grund kode bagefter)
Og det var det der gjorde at du er en større bøf end Bobo.. Wink


Desuden ved jeg heller ikke om jeg tror på at din ven havde crono's game engine.. Det lyder lidt utroligt at de havde fået fat på en Snes engine (i så fald var det ulovligt, da nintendo ikke udlåner noget gratis)


Men ja RPG maker låner meget fra SE, da de fleste våben/stats/states er de samme som i Final fantasy
Tilbage til toppen Go down
Nishinku
~Senior~
~Senior~
Nishinku


Antal indlæg : 342
Age : 34
Geografisk sted : Dæmning nr.1 sth
Registration date : 07/02/08

Chrono Trigger DS Empty
IndlægEmne: Sv: Chrono Trigger DS   Chrono Trigger DS EmptyTors Jul 17, 2008 9:31 pm

Siger ikke min ven havde det, min vens lære havde det. Han var proff programør. Spørg mig ikke om hvordan han fik det.
Tilbage til toppen Go down
http://www.nishinku.frac.dk
Sponsoreret inhold





Chrono Trigger DS Empty
IndlægEmne: Sv: Chrono Trigger DS   Chrono Trigger DS Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Chrono Trigger DS
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Don't Disturb Nerds Forum :: Media :: Gaming-
Gå til: