Don't Disturb Nerds Forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Don't Disturb Nerds Forum

- Ordet er dit!
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Anime

Go down 
+2
Jaws
Sophus
6 deltagere
ForfatterBesked
Sophus
~Turist~
~Turist~



Antal indlæg : 3
Age : 34
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 08/05/08

Anime Empty
IndlægEmne: Anime   Anime EmptyTors Maj 08, 2008 11:33 am

Har du set en anime, som fik dig til at grine, græde eller som gav dig stof til eftertanke? Eller som bare var vildt fed? Så fed at alle andre også burde se den!
Skriv det!

Det er for alle os, som er gået i stå, jubler over serien, eller surmuler fordi den nu er slut!
Eller bare skriv den Absolutte Anime Serie - som du vil dele!
Tilbage til toppen Go down
Jaws
~Admin~
~Admin~
Jaws


Antal indlæg : 878
Age : 33
Geografisk sted : Sydfyn
Registration date : 07/02/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptyTors Maj 08, 2008 11:39 am

Berserk er min helt klart min yndlingsanime! Alle burdte se den. Wink Mangaen er også i top.

btw: Velkommen til!
Tilbage til toppen Go down
http://www.ddn.frac.dk/
Sophus
~Turist~
~Turist~



Antal indlæg : 3
Age : 34
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 08/05/08

Anime Empty
IndlægEmne: Inuyasha   Anime EmptyTors Maj 08, 2008 11:50 am

Personligt synes jeg at "Inuyasha" er den bedste! Baseret på Mangaen af den kendte Rumiko Takashi.
Den er med kærlighed, action og humor! For piger og drenge! Very Happy

Hovedpersonen, Inuyasha er en halvdemon som lever omkring 1500-tallet.
2. Hovedperson, er Kagome en alm. teenager som bliver ført tilbage i tiden og møder denne halvdemon. Sammen (mod deres vilje) må de samarbejde, for at beskytte en værdifuld juvel med magiske kræfter mod de onde demoner, og tilintetgøre ærkefjenden Naraku.

Anime Inuyas12
Serien er på 167 episoder. Razz

- Personligt, har jeg både grædt og grint min røv i laser.

Sophus says: Over and Out Like a Star @ heaven
Tilbage til toppen Go down
Zorpoks
~Turist~
~Turist~



Antal indlæg : 27
Age : 33
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 06/05/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptyTors Maj 08, 2008 2:09 pm

Inuyasha er en god anime, bare surt at de afsluttede den før den egentlig var over... Animen har ikke nogen rigtig slutning, men det får mangaen forhåbenlig (yep, mangaen kører stadig. Der er kommet 195 chapters siden animen sluttede.)

Og man kan da ikke snakke om anime (eller manga...) uden at nævne Naruto, Bleach eller Death Note. Heck, hvis du ikke har læst Dragonball burde du gøre det (animen Dragonball Z er lort da dem der har lavet den åbenbart ikke kan finde ud af at en kamp hvor man får at vide "vi har kun 5 minutter tilbage til planeten springer i luften" ikke burde vare 5 afsnit, hele kampen vare vist nok 15 >.<) Disse er selvfølgelig kun hvis du kan lidt shonen manga.

Hvis du er mere til Slice of Life anime så er Lucky Star eller Azumanga Daoih rigtig gode.
Tilbage til toppen Go down
Jaws
~Admin~
~Admin~
Jaws


Antal indlæg : 878
Age : 33
Geografisk sted : Sydfyn
Registration date : 07/02/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptyTors Maj 08, 2008 2:13 pm

Lucky Star var da totalt nederen! XD
Tilbage til toppen Go down
http://www.ddn.frac.dk/
Zorpoks
~Turist~
~Turist~



Antal indlæg : 27
Age : 33
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 06/05/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptyTors Maj 08, 2008 2:15 pm

Jaws skrev:
Lucky Star var da totalt nederen! XD

Som jeg sagde, hvis du er til Slice of Life, hvilket du nok ikke er. Den er virkelig sjov hvis du kan lide Slice of Life Wink
Tilbage til toppen Go down
Sophus
~Turist~
~Turist~



Antal indlæg : 3
Age : 34
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 08/05/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptyTors Maj 08, 2008 10:09 pm

Uh, en sød serie Embarassed ... det er Fruits Basket ! >.<
Sød og rigtig sjov... Flotte fyre/dyr med god humor Wink

Pige flytter ind i et hus, men en forbandelse er over dets beboere, de forvandles til dyr hvis de får et kram ! Razz
Tilbage til toppen Go down
Munkholm
~Redaktør~
~Redaktør~
Munkholm


Antal indlæg : 431
Age : 33
Registration date : 07/02/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptyFre Maj 09, 2008 11:13 am

Omg... Og jeg troede at jeg havde set nogle f***ed op anime's Razz
Tilbage til toppen Go down
Jaws
~Admin~
~Admin~
Jaws


Antal indlæg : 878
Age : 33
Geografisk sted : Sydfyn
Registration date : 07/02/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptyFre Maj 09, 2008 11:14 am

Ja, nogle animes er næste for latterlige... Ingen kan jo relatere til den historie. :S (Håber jeg da ikke Razz)
Tilbage til toppen Go down
http://www.ddn.frac.dk/
Munkholm
~Redaktør~
~Redaktør~
Munkholm


Antal indlæg : 431
Age : 33
Registration date : 07/02/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptyFre Maj 09, 2008 11:20 am

Har en anime (på japansk =P) på min gamle computer som rent faktisk lever på at være "tåbelig"..

Så tåbelig at den er sjov, da det ligner noget vi her i DDN (dvs. mig selv) kunne finde på at lave Razz
Tilbage til toppen Go down
Proffeser
~Turist~
~Turist~
Proffeser


Antal indlæg : 31
Age : 34
Geografisk sted : Svendborg
Registration date : 25/04/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptyFre Maj 09, 2008 11:35 am

Evangelion animen skal ses hehe, hmm har ikk set den helt færdi endnu..
Tilbage til toppen Go down
Nishinku
~Senior~
~Senior~
Nishinku


Antal indlæg : 342
Age : 34
Geografisk sted : Dæmning nr.1 sth
Registration date : 07/02/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptyFre Maj 09, 2008 12:16 pm

Akira skal ses Very Happy Elsker den film, der er et eller andet dejligt klassisk over den.
Tilbage til toppen Go down
http://www.nishinku.frac.dk
Jaws
~Admin~
~Admin~
Jaws


Antal indlæg : 878
Age : 33
Geografisk sted : Sydfyn
Registration date : 07/02/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptyFre Maj 09, 2008 12:17 pm

Nishinku skrev:
Akira skal ses Very Happy Elsker den film, der er et eller andet dejligt klassisk over den.

Selvfølglig! Den er obligatorisk. Der burde ikke være behov for at skrive den her. Alle skal have set den! Razz
Tilbage til toppen Go down
http://www.ddn.frac.dk/
Zorpoks
~Turist~
~Turist~



Antal indlæg : 27
Age : 33
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 06/05/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptyFre Maj 09, 2008 6:20 pm

Her er en lille liste over nogen gode animeer, om alle sammen er must-sees ved jeg ikke, men de er nu gode nok alligevel.



Shonen

Naruto: Naruto er historien om Naruto Uzumaki, en ninja som gerne vil have titlen Hokage. Men da en 9-halede ræv angreb byen 12 år tidligere faldt mange ninjaer indtil at den 4. Hokage forsejlede den inden i en baby. På grund af dette ser hele byen Naruto som den 9-halede ræv. Nu hvor Naruto er blevet en Genin er han en del af et tre mands hold, medlemmerne er Naruto, Sasuke, Sakura og deres lærer Kakashi. Sammen vil møde mange udfordringer, få venner, møde fjender og prøve på at overleve hinanden.


Bleach: Ichigo Kurosaki er en helt normal skoleelev, bortset fra at han den særlige evne at han kan se spøgelser, men i stedet for at blive overrasket ser han det mere som en irritation. Ichigo hjælper andre når han gider at bekymrer sig om det, men kan aldrig få sig selv til at bekymrer sig nok... indtil en skæbnesvanger dag. En lille mystisk kvinder dukker op i hans værelse, en shinigami ved navn Rukia.

One Piece: Hvordan kan man være en pirat uden at kunne svømme? Det kan Monkey D. Ruffy (Eller Luffy som han bliver kaldt nogen steder) i hvert fald. Ruffy spiste som lille en djævlefrugt som gør hans krop til gummi, det har dog den ulempe at hvis han kommer ned i vand vil han ikke kunne rører sig. Men Ruffy lader ikke det stoppe hans store drøm om at blive Piraternes Konge ved at finde Gold D. Rogers store skat ”One Piece”. Sammen Zorro, Nami, Usupp og flere rejser Ruffy rundt i verden for at finde One Piece.

Dragonball: En klassiker, Dragonball starter med at være en efterligning af den populære historie ”A journey to the west” men går hurtigt over til at være en manga om kampsport. Jeg behøver vist ikke sige så meget mere… bortset fra at jeg fraråde at se animeen da selv de mest simple ting tager 100 år i den.

Games

Yu-gi-oh: Yu-gi-oh er en japansk sætning som betyder ”Spillenes Konge”, den starter med at Yugi Moto samle et gammelt egyptisk puslespil han har fået af sin bedstefar, da han får spillet samlet finder man hurtigt ud af at inde i spillet bor en anden personlighed der kan overtage Yugis krop, denne personlighed er mester til alle spil. I det første stykke tid af serien bliver der spillet mange forskellige spil, men de går langsomt over til kun at spille ét spil, Magic and Wizards (eller Duelmonsters som 4kidz navngav det).

Hikaru no Go: Det er helt utroligt hvor god en manga kan være selvom man ikke fatter det spil som de spiller i den. Hikaru no Go handler som du nok har gættet om spillet Go. Den starter ud med at Hikaru, som er 12 år, finder et spøgelse som elsker spillet Go så meget han ville gå til himlen men ville blive på Jorden for at spille mere Go, desværre kan han ikke, da han er et spøgelse, rører ved stenene så han bliver nød til at få et menneske til at spille for ham, og da Hikaru kan se ham (modsat alle andre man møder i serien), er han selvfølgelig det oplagte valg.


Mecha

Tengen Toppa Gurren Lagann: Forældreløse Simon lever i en undergrunds by, hvor han graver efter hver dag efter gamle artefakter og spiser muldvarpegriseskød. Hans selv-udpeget storebror Kamina, som er en ’hot-headed’ idiotisk bandeleder som drømmer om at komme til overfladen ligesom hans far, selvom at byens leder påstår at overfladen slet ikke findes.
Da Simon opdager en mærkelig bor-formet nøgle og senere en mini mecha der ser ud til at nøglen passer til.
Da han tager sin bror hen for at se det er forstyrret af, i rækkefølge, byens leder, loftet på deres by der styrter sammen, et gigantisk dyrelignende robothoved (som Kamina går imod kun med at katana) og Yoko, en kvinde med et meget stort gevær, som hun bruger imod den store dyrelignede mecha – En ”Ganmen”

Slice of Life

Lucky Star: Tja, hvad handler Slice of Life om? Lucky Star handler om 4 skolepigers daglige liv, dens ’main charater’ er Konota Izumi, en otaku hvis viden japansk popkultur er utrolig stor. En utrolig sjov anime hvis du er til den slags.

Azumanga Daoih: Dens handler er ikke så meget forskellige fra Lucky Stars, her er 6 skolepigers og deres to lærers liv den handler om. I denne anime er der dog ikke så mange otaku referances som i Lucky Star. Også en utrolig sjov anime, men igen skal du nok være til den slags.

Horror

Death Note: Denne anime handler om Light, en genial skoleelev som finder en Death Note, hvis man skriver et navn i denne notesbog vil personen hvis navn man skriver dø efter 40 sekunder, hvis man ikke har nævnt dødsårsagen vil personen dø af hjertestop, hvis man skriver en dødsårsag får man 6 minutter og 40 sekunder at skrive den i, og hvis muligt vil det man har skrevet ske. En rigtig god anime om to geniale personer som kommer med indviklede planer konstant.

Hellsing: Hellsing handler om Alucard, en meget mægtig vampyr. Animeen og mangaen variere stort fra hinanden, men da jeg ikke har læst mangaen kan jeg kun sige at animeen i hvert fald er god og jeg har hørt at mangaen skulle være endnu bedre.
Tilbage til toppen Go down
Jaws
~Admin~
~Admin~
Jaws


Antal indlæg : 878
Age : 33
Geografisk sted : Sydfyn
Registration date : 07/02/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptySøn Maj 11, 2008 12:51 am

Nu vi snakker om anime, synes jeg da lige vi skal have et par AMV'er. Her er 3 rigtig fede videoer med Berserk og Rammstein.

* Den sidste er fra et Berserk spil til Playstation 2





Tilbage til toppen Go down
http://www.ddn.frac.dk/
Jaws
~Admin~
~Admin~
Jaws


Antal indlæg : 878
Age : 33
Geografisk sted : Sydfyn
Registration date : 07/02/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptyFre Jun 13, 2008 9:57 am

Tilbage til toppen Go down
http://www.ddn.frac.dk/
Munkholm
~Redaktør~
~Redaktør~
Munkholm


Antal indlæg : 431
Age : 33
Registration date : 07/02/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptyFre Jun 13, 2008 12:45 pm

Zorpoks skrev:

bortset fra at jeg fraråde at se animeen da selv de mest simple ting tager 100 år i den.

"Planeten springer i luften om 5 minutter"

3 episoder efter kæmper de stadig...
Tilbage til toppen Go down
Jaws
~Admin~
~Admin~
Jaws


Antal indlæg : 878
Age : 33
Geografisk sted : Sydfyn
Registration date : 07/02/08

Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime EmptyMan Aug 11, 2008 10:44 am

http://www.aintitcool.com/node/37872

Ny Ninja Scroll film på vej og nyt om NGE filmen:

For those holding out hopes for more Ninja Scroll or a live action
movie Neon Genesis Evangelion, it's not time to get too excited yet.
However, in both cases, news coming Baltimore's Otakon pushes the
probability meter's needle a little deeper into "maybe" territory.

Appearing at the US East Coast's largest anime convention, Madhouse
Studios (that animators of Ninja Scroll, Paprika, the Girl Who Leapt
Through Time) co-founder and CCO Masao Maruyama stated that Ninja
Scroll writer/director Yoshiaki Kawajiri is involved with a script for
a sequel to the big-in-the-US bloody affair. Maruyama also mentioned
that, like Kawajiri, he has script approval for the sequel. The 1993
anime-movie previously spawned a 13 episode TV series in 2003.

Neon Genesis Evangelion distributor ADV Films is still promising
that substantial news concerning a live action adaptation of the
existential giant robot anime is on the horizon, but they also threw
out that Appleseed: Ex Machina producer Joseph Chou is attached to the
project.

http://www.aintitcool.com/node/37872
Tilbage til toppen Go down
http://www.ddn.frac.dk/
Sponsoreret inhold





Anime Empty
IndlægEmne: Sv: Anime   Anime Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Anime
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Don't Disturb Nerds Forum :: Media :: Film/TV-
Gå til: